poniedziałek, 27 lipca 2015

Nikola Tesla - Wielcy marzyciele







Nic nowego z filmu pewnie się nie dowiecie, ale zaczynającym swoją przygodę z Teslą na pewno się przyda.




Plus mały dodatek :)







                                                             A.


2 komentarze:

  1. Zastanawiam się jak to było możliwe, jak podają różne publikacje wynalazca Nikol Tesla jeździł po Ameryce w 1932r samochodem napędzany energią z powietrza. W samochodzie tym zamontowano silnik 80 kw. Silnik taki potrzebuje do pracy prąd o dość dużym napięciu i natężeniu. Czy taki prąd jest możliwy do otrzymania z powietrza przy tak małych antenach. Wynalazca Tesla musiał wykorzystywać inne zjawiska zachodzące w silniku elektrycznym. Wykonanie
    Do doświadczenia, użyjemy napięcia stałego od 6V do 24V potrzebny będzie silnik taki co ma możliwość podłączenia trójkąt i gwiazda czyli może pracować 230V w gwiazdę i 400V w trójkąt. Ma 6 wyjść. Proponuję połączyć w gwiazdę, czyli mostkować trzy wyjścia cewek. Przyłożyć jeden biegun napięcia obojętnie który do mostkowanych wyjść cewek silnika. Drugim biegunem spokojnym ruchem ręki przesunąć po śrubach połączeń nie mostkowanych tak aby uchwycić częstotliwość. Powinno się zaobserwować obrót wirnika. Czyli stałym prądem impulsu można wymusić obroty wirnika. Obroty będą zależne od napięcia i częstotliwości podawania impulsów prądu stałego. A natężenia indukuje się poprzez sprzężenie zwrotne jakie występuje między wirnikiem a stojanem. Kierunek obrotów zależy od kolejności podania napięć na cewki 1,2,3 będzie obracał w jedną stronę a podając 3,2,1 w przeciwną. Zmieniając polaryzację plus i minus nie zmieni się kierunek obrotów.

    .Wyjaśnienie zasady działania
    Stojan w silniku elektrycznym to zespół trzech cewek rozmieszczone co 120 stopni a wirnik to cewki dwie rozmieszczone co 180 stopni. . W jednym obrocie wirnika w silniku elektrycznym impuls prądu podawany jest po kolei do każdej cewki. Jedna cewka pracuje a dwie są w spoczynku. I tak pierwsza jest zasilana wytwarza magnes i indukuje w stojanie magnes. Przechodzi w stan spoczynku zaczyna pracować druga wykonuje tą samą czynność co pierwsza. Przechodzi w spoczynek a podejmuje cykl pracy trzecia. Jest to rotacja częstotliwości. Silnik elektryczny prądu zmiennego tak zaprojektował wynalazca że jest generatorem mechanicznym wielozakresowym częstotliwości. Pracuje na indukcji częstotliwości wytwarza prąd o określonej częstotliwości, zależny od obrotów wirnika. Jak każdy generator może pracować w sprzężeniu zwrotnym i takie jest wmontowane w silniku elektrycznym. Sprzężeniem zwrotnym jest oddziaływanie wirnika na stojan i odwrotnie. Przez to sprzężenie zwrotne jest możliwa generacja większego prądu niż dostarczony impuls prądu stałego. To zjawisko fizyczne wymusza pracę silnika przy bardzo małym poborze prądu wzbudzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście uważam że dziś naważniejsza w motoryzacji jest ekonomiczność danego pojazdu. Producenci prześcigają się w nowinkach technologicznych często zapominająć o redukcji spalania auta, a potem celowo fałszują wyniki spalania. Przykładem dość głośnym był w ostatnich latach Volkswagen. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń